De Cultuur Loper
Contact
De Cultuur Loper
Over De Cultuur Loper
Deelnemers & Partners
Impulsbudget
Cultuurkwadraat
Traject
Deskundigheidsbevordering
Activiteiten
Nieuws
Inloggen
Ingelogd blijven
Wachtwoord vergeten?
Terug naar het traject
Assessment
Assessment
Bij ons op school is kennismaking met alle kunstdisciplines en erfgoed het belangrijkste doel van cultuureducatie.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Onze school profileert zich duidelijk met één kunstdiscipline of erfgoed (sommige scholen richten zich bijvoorbeeld vooral op een doorlopende leerlijn muziek).
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Bij ons op school werken we veel met vakoverstijgende projecten (samenhangend leren).
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Wij werken bij ons op school vooral met kunstvak methodes.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Bij ons op school komen kinderen even vaak in aanraking met de verschillende kunstvormen, zoals beeldende kunst, poëzie en muziek.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Leerlingen kunnen zich bij ons op school specifiek verdiepen in erfgoed of in een van de kunstvakken.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Wij combineren bij ons op school verschillende vakken. Cultuureducatie wordt bij ons dan ook geïntegreerd aangeboden.
Schaal 1-5 – helemaal mee oneens – helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Bij ons op school werken we met vakken zoals taal, rekenen en handvaardigheid die op vaste lesmomenten worden gegeven.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Kunstvakken worden op mijn school ingezet bij een groter thema of onderwerp (bijvoorbeeld tijd of de lente).
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Ouders kiezen soms voor onze school omdat wij een bepaalde kunstdiscipline of erfgoed extra veel aandacht geven.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Bij ons op school houden kinderen zich bezig met verschillende kunstvormen, zoals fotografie, dans en schilderen.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Op onze school werken veel leerkrachten die allen geschoold zijn in een bepaalde kunstdiscipline.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Bij ons op school willen we niet vastzitten aan methodes van een enkel vak.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Wij vinden het belangrijk dat kinderen zich per les concentreren op één enkel vak.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Cultuureducatie wordt bij ons op school vakoverstijgend ingezet.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Leerlingen die bij ons op school hebben gezeten, hebben zich verdiept in één kunstdiscipline of in erfgoed.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Bij ons op school zijn kinderen actief bezig met verschillende vormen van erfgoed, zoals onderzoek in de eigen omgeving, een kastelenproject of een werkstuk over mijn familie.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Wij besteden bij ons op school evenveel tijd aan alle cultuurvakken (kunstdisciplines en erfgoed).
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Hoewel we verschillende cultuurvakken aan bod laten komen, ligt het accent bij ons toch wel op één specifieke discipline (bijvoorbeeld theater of erfgoed).
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Erfgoed wordt op mijn school meestal ingezet bij een groter thema of onderwerp (bijvoorbeeld wonen of de middeleeuwen).
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Tekenen en muziek zijn net als taal en rekenen aparte vakken bij ons op school.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5
Bij ons op school komen kinderen in aanraking met verschillende vormen van erfgoed, zoals een bezoek aan de heemtuin, verhalen en tradities.
Schaal 1-5 - helemaal mee oneens - helemaal mee eens
1
2
3
4
5