Leerlingen Primas-scholengroep kijken naar kunst

Op de negen Primas-scholen staat de komende maanden het kijken naar kunst centraal bij de lessen cultuureducatie. 

 

De Primas-scholengroep investeert al jaren veel geld en tijd in een stevige basis cultuureducatie. Dit doen de scholen door deelname aan het op maat gemaakte cultuurmenu, het structureel inzetten van vakdocenten beeldend en dans en projecten zoals Heel Veere Speelt en Wim Hofman 75 jaar  (in samenwerking met Kunsteducatie Walcheren). Om cultuureducatie nog meer te verankeren in hun onderwijs werkt de Primas-scholengroep vanaf 2016 ook met De Cultuur Loper.   

 

Op de negen Primas-scholen staat de komende maanden het kijken naar kunst centraal bij de lessen cultuureducatie. De scholen, die sinds mei 2016 werken met De Cultuur Loper, laten hun leerlingen kunstkijken tijdens uiteenlopende activiteiten: van beeldend tot theater. De keuze komt voort uit de ambities van de scholen: het prikkelen van de nieuwsgierigheid en het stimuleren van een open blik. De activiteiten zijn verspreid over de drie domeinen. Binnen domein 3. Kunst uit de grote wereld bijvoorbeeld bezoeken de leerlingen het Rijksmuseum.

 

De zeventig leerkrachten doen mee aan de studiedag Kunst Kijken in (en in samenwerking met) het Zeeuws Museum. 

 

De Primas-scholendie deelnemen aan De Cultuur Loper zijn:  
Basisschool De Wegwijzer, Serooskerke 
Basisschool De Goede Polder, Vrouwenpolder 
Basisschool De Magdalon, Veere 
Basisschool Het Paalhoofd, Zoutelande 
De Bergpadschool, Grijpskerke 
Basisschool De Schute, Biggekerke 
Basisschool De Lichtstraal, Westkapelle 
Basisschool De Kamperschouw, Kamperland 
Basisschool ’t Klinket, Koudekerke 
Leerlingen Primas-scholengroep kijken naar kunst