De pijlers van De Cultuur Loper

De inhoudelijke pijlers van De Cultuur Loper zijn de C-zicht competenties cultuureducatie kunst en erfgoed en de drie domeinen van cultuureducatie. 

 

Werken met de competenties Reflecterend, Creërend en Onderzoekend vermogen draagt bij aan het kunnen formuleren van de gewenste ontwikkeling en resultaten bij de leerlingenen. Tegelijktijd biedt het scholen een hoge mate van vrijheid in het vormgeven van hun cultuurprgramma.

 

Door leerlingactiviteiten in te delen in de domeinen In huis, Met de culturele omgeving en Uit de grote wereld maken de kinderen kennis met de veelheid en diversiteit van cultuur. Met activiteiten uit de drie domeinen kan de school een gevarieerd en samenhangend cultuureducatieprogramma samenstellen, waarmee de leerlingen zich als maker, deelnemer en publiek ontwikkelen. 

  

v.l.n.r. Onderzoekend, Creërend en Reflecterend vermogen

  

v.l.n.r. In Huis, Met de culturele omgeving en Uit de grote wereld

Foto's: Studio Noa Verhofstad, i.o.v. Kunstbalie

 

*) C-zicht competenties cultuureducatie kunst en erfgoed zijn ontwikkeld door Kunstbalie en Cultuurmij Oost.

Lees hier over de drie domeinen cultuureducatie
De pijlers van De Cultuur Loper